Devlet hastanesinde kadrolu çalışan diyetisyenin maaşı ne kadar?

Diyetisyenle sağlıklıyken görüşülmelidir. Peki, zayıf veya şişman değilseniz yani kiloyla ilgili bir probleminiz yoksa ve sağlıklıysanız “Benim diyetisyenle hiç işim olmaz” mı demelisiniz?

Unutmayın önünüzdeki yıllarda birçok sağlık riski sizi bekliyor. Bu risklerden korunmanın en başta gelen önlemi de, bilinçli ve sağlıklı beslenmek. Diyetisyenlerin yalnızca hastalık durumlarında başvurulacak sağlık personelleri olmadığını, onların sağlıklıyken de başvurulacak profesyonel sağlık meslek mensubu olduklarını bilip, bu özelliklerinden yararlanmak, size uzun ve sağlıklı yıllar kazandıracaktır.

Kimler diyetisyen kapsamında değerlendirilir?

Diyetisyen, sağlık bilimleri fakültesi ya da yüksekokulu, beslenme ve diyetetik eğitim ve öğretim programını en az 4 yılda (bir yıl hazırlık ile 5 yılda) tamamlayarak “Beslenme ve Diyetetik Lisans Diploması” alarak “Diyetisyen” unvanını kazanıp, diyetisyenlik mesleğini yapmaya ve uygulamaya hak kazanan profesyonel sağlık personelidir.

Diyetisyenler nerelerde çalışıyor?

Diyetisyenler, devlet hastanelerinde, özel hastanelerde, üniversite hastanelerinde, özel dal hastanelerinde, kadın doğum ve çocuk hastanelerinde, özel kliniklerde, toplum sağlığı merkezlerinde, gün hastanelerinde, tıp merkezlerinde, diyaliz merkezlerinde, fizik tedavi ve rehabilitasyon merkezlerinde, özel klinik ya da polikliniklerde, belediyelerde, yaşlı bakım evlerinde, çocuk esirgeme kurumlarında ve diğer sosyal hizmet kurumlarında, beslenme ve diyet eğitim danışma merkezi açarak, kendi ofislerinde, hastanelerde, yemek şirketlerinde, yurtlarda, büyük fabrikalarda, spor kulüplerinde, spor salonlarında, estetik ve güzellik merkezlerinde, üniversitelerde, diğer eğitim kurumlarında, besin takviye şirketleri, ilaç firmaları, araştırma ve endüstri kuruluşlarında çalışabilmektedirler.

Kamu kurumlarında görev alan diyetisyenlerin maaşı nasıl belirleniyor?

Kamu kurumlarında görev alan diyetisyenlerin maaşı, unvan, derece, kademe, memurluğa başlama tarihi, hizmet yılı, medeni durum, çocuk sayısı (72 aydan küçük çocuk sayısı, 72 aydan büyük çocuk sayısı), sendika üyeliği, görev yeri gibi etmenlere göre değişmektedir.

yaşlılarda beslenme

Devlet hastanesinde çalışan diyetisyenin maaşı kaç ₺?

1. Devlet hastanesinde göreve yeni başlayan yani d/k8/1 olan bir diyetisyenin maaşı yaklaşık olarak 2,900 ₺‘dir.

  • İstihaklar Toplamı : 3,271.96 ₺
  • Kesintiler Toplamı : -436.60 ₺
  • Net Maaş : 2,835.36 ₺
🍏  Ankara diyetisyen iş ilanı

2. Diyetisyenlerin göreve ilk başladıkları yıl olan 1966 yılından bu yana görevini devlet hastanelerinde sürdüren diyetisyenlerin maaşı ise yaklaşık 3,600 ₺‘dir.

  • İstihaklar Toplamı : 4,019.90 ₺
  • Kesintiler Toplamı : -460.77 ₺
  • Net Maaş : 3,559.13 ₺

Diyetisyenler devlet hastanelerinde nasıl göreve başlar?

Kamu kurumlarında görev alan diyetisyenler, ÖSYM tarafından hazırlanan KPSS’ye girerek, yıl içinde gerçekleştirilen atamalarla (yerleştirme) devlet hastanelerinde göreve başlamaktadırlar.

Beslenme ve diyetetik ülkemizde hali hazırda gelişen bir meslek alanıdır. Bu nedenle iyi yetişmiş bir diyetisyenin iş bulma sorunu olmayabilir.

Kolayca iş bulmak için...

Devlet hastanesinde kadrolu çalışan diyetisyenin maaşı ne kadar?” konusu hakkında 23 adet yorum yapıldı!

  1. Ben devlet hastanesinde calışan diyetisyenlerin çalışma saatlerini öğrenmek istiyorum ve üç gündür kan al tahlil yap uğraştım ve sonunda diyetisyene gönderildim sabah 9dan 10:30 a kadar mış ve benim hittiğim saat 10:44 bu nasıl iş bana açıklarmısınız. Bir diyetisyenin çalışma saati böylemi olmalı

    1. Merhaba, kimi kamu hastanelerinde beslenme uzmanları sayısı yeterli olmadığı için hem poliklinik, hem klinik hem de toplu beslenme sisteminde görev yapmaktadır. Detaylı bilgi için hastane yönetimine başvurunuz.

  2. Bir şey sorabilir miyim ? Diyetisyenlik 2. Sınıf öğrencisiyim ve kpss de biraz acamiyim, sitede de aorularıma yanıt bulamadım o yüzden sizlere sormak istedim. Diyetisyenlik mezunları, hangi kpss türüne giriyor, örneğin kpss B grubuna mı ? Her yıl girilebilir mi yoksa çift yıllarda mı ancak ? Puanları 2 yıl mı geçerli oluyo ?Ve atamalar iki yılda bir mi açılıyo yoksa her yıl açılması söz konusu olabiliyo mu ? 3. Sınıf öğrenci yada mezunları da girebiliır mu ? Birde kpss B grubundan atanıyorsa P3 puan türünden mi ? Hangisinden ? Not: 2018 ve sonrası için soruyorum

    1. merhaba B grubu kpss ile diyetisyenler atanıyor. atamanın yapıldığı puan KPSS P3. Çift yıllarda sınava giriliyor ve sınav sonucu 2 yıl geçerli oluyor. atama konusunda da devletin yıl içinde yaptığı atama sayıları değişiyor bazen diyetisyen kadrosu açılmıyor, sıfır çektiğimiz zamanlar da oldu. 3. sınıf ve mezunları sınava girebiliyor. ÖSYM’den eğitim bilgilerinin güncellenmesi gerekiyor.

  3. Arkadaşlar Eminim meslek hakkında ciddi soruları olanlar vardır en iyi kendi çalışan bilir gidin hastanelere sorun ben 2 yıldır devlette dyt olarak mesleğimi icra ediyorum çok şükür ve bugünkü aklımda olsa geçmişte olsa asla hemşireliği okumazdım ciddi Manada fark var çalışma koşulları saatleri vs saymakla bitmez kendini geliştirirsen her bölümden güzel bi imkan çıkar diye düşünüyorum evet atanması zor mezun olur olmaz devlet memuru olmak isteyen başka bölümleri düşünebilir su an olsaydı dediğim tek bölüm tatilinden dolayı öğretmenlik olurdu herkese başarılar diliyorum

    1. Bende son sinifim mezun olacağım. Ama ne yapmam gerektiğini gerçekten bilmiyorum kpss ye çok çalışmak gerekiyor ama staj çok zorluyor + tez seminer de var. Mesela siz kaç puanla atandiniz?

  4. ya benim kafam çok karısık tercih donemimin bitmesine 1 gün kaldı ben hala hemşire mi olsam diyetisyen mi diye dusunuyorum. en basından berı diyetisyen olmak istiyodum ama bakıyorum da işsizlik diz boyu. diplomalı işsizde olmak istemiyorum. puanım yetiyor diyetisyenliğe. ailem hemşire istiyo cidden çıldırmak üzereyim . siz benim yerimde olsanız neyi seçerdiniz :(((((

  5. biz diyetisyenler artık iş bulup çalışmak hayal oldu okuluyla hocasıyla tamamen bir birinde ayrı olan evlere şenlik diyetisyen derneğimiz de var sadece hocaların kitap tanıtımında başka yaptığı iş yok diyetisyenlerin ne iş yaptıklarını bilende yok bir tanıtım yapılmıyor diploma alan onbinlerce diyetisyen madur hiç alım olmasada gelen bir kaç hastayı gönderek bunların döneri bize yeter diyen arkadaşlar artık taşın altına ellerini koysunlar meslek batmış kimsenin ilgilendği yok 1 yatak sayısı=1 hemşire olmasına rağmen hocasıyla dayanışmalarıyla ihtiyaç olmasına rağmen diğer personel atamasını gölgede bırakıp sağlık personelin yarısında fazlasını oluşturup sağlık personelini güdümünde tutan hemşireler var iken biri birinin varlığında neredeyse rahatsız olan diyetisyenler 20 000 lere ulaşacak kadar işsiz olacağını tahmin ediyorum lütfen biz bunları hak etmiyoruz atanamayan diyetisyenler

    1. Bende diyetisyen olmak istiyorum ama hastanede devlet memruru olarak atanilmiyor mu gercekten 🙁 onerdiginiz bir meslek varmi yada bu arada mf okuyorum

      1. hastanede devlet memuru olarak atanılıyor canım ama ben kazandığımda tabloları inceliyorduk 2012’de 34 ile atanılan bölümde 2016 itibariyle 90 bile yetmez hale geldi şuan, her özel üniversite bu bölümü açtığı için özelde iş bulma imkanı nerdeyse kalmadı.. iyi düşünmelisin o nedenle. okumak güzel bölüm güzel ve meslek çok gerekli meslek ama yığılma oldu son 5 senede.. geleceğinizi düşünün

      2. açıp kendinizde bakabilirsiniz puanlara atamalara.. 1 kişi 2 kişi alınıyor devlete kadrolu.. puanlar zaten 90 küsürlerde.. sözleşmelide işte 85lerde falandı en son sanırım.. ondada zaten istediğiniz yerler yok ama neyse diyorsunuz ve evli olsanızda olmasanızda 4-5 sene orda kalma zorunlulugu getirildi sözleşmelilere.. yani sürgün bir nevi.. eşim başka yerde ben başka yerde gibi.. zor yani giderek dahada zorlaşıyor.. milyon tane ünide milyon tane bölüm açıldı.. meslek cok güzel ama iş bulamadıktan sonra neye yarayacak? herkesyer açmaya kalkıyor, bizler bir diş hekimi bi avukat bir doktor değiliz ki iyi bi şekilde döndürelim.. e ücretler zaten düşük.. şimdi yeni mezunsun sen aylıgını 150 yaparsın anca.. tutupta uzman gibi dr dyt gibi 500 fln yaparsan sinek avlarsın.. e yerin bir sürü sorumlulugu var yanına birini alacaksın tlf bakacak onun sigortası maaşı kendi sigortan açtıgın yerin vergisi stopajı kirası bilmem nesi…. giderek zorlaşıyor herşey bu meslek için….. o yüzden bende diyorum ki şimdiki aklım olsa kesinlikle hemşire olurdum… sizlerde iyi düşünün…

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Güvenlik için aşağıdaki işlemin sonucunu sayılarla yazınız *